Liceum plastyczne

NOWOŚĆ!
Rozpoczynamy rekrutację do Liceum Plastycznego.

Od roku 2025/ 2026 będziesz mógł uczyć się  w nowo powstałym Liceum Sztuk Plastycznych TEB Edukacja, które uruchamiamy w 4 miastach: Częstochowie, Łodzi, Gdańsku i Gdyni! To wyjątkowa okazja, by rozwijać swoje artystyczne pasje i zdobywać ogólnokształcącą wiedzę w pięcioletnim cyklu kształcenia. Naukę możesz zakończyć uzyskaniem świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego oraz uzyskaniem dyplomu plastyka po zdaniu egzaminu dyplomowego.

Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o rekrutacji i wymaganiach, które należy spełnić, aby stać się częścią naszej pierwszej artystycznej klasy.

Dokumenty do pobrania

Podanie o przyjęcie

Regulamin rekrutacji

Egzamin wstępny

Warunki rekrutacji

  1.  Wypełnij podanie o przyjęcie do szkoły oraz przynieś zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do realizacji kształcenia w Liceum Sztuk Plastycznych wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
  2. Aby uczyć się w naszym Liceum Sztuk Plastycznych musisz przystąpić do egzaminu wstępnego, który obejmuje:
    • Egzamin praktyczny z zakresu:
      • rysunku,
      • malarstwa,
      • kompozycji przestrzennej.
    • Egzamin ustny, sprawdzający znajomość zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
  3. Wytyczne do egzaminu wstępnego oraz jego termin zostanie opublikowany na stronie internetowej nie później niż 30 dni przed przeprowadzeniem egzaminu.
  4. Uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu wstępnego oraz dostarczenie wymaganych dokumentów jest warunkiem przyjęcia do szkoły.
  5. W przypadku gdy kandydatów z pozytywnym wynikiem egzaminu wstępnego będzie więcej niż miejsc w klasie, pierwszeństwo przyjęcia do szkoły uzyskują kandydaci, którzy uzyskali w ramach egzaminu wstępnego najwyższą liczbę punktów.
  6. Nie ma nas w naborze elektronicznym.
  7. O przyjęcie do klasy pierwszej może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat.
  8. Liczba miejsc w klasie jest ograniczona.
  9. Zapoznaj się z regulaminem i harmonogramem rekrutacji.

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie do szkoły
  • oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
  • oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty
  • zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do kształcenia w liceum sztuk plastycznych (warunek konieczny) od lekarza opieki podstawowej
  • orzeczenie właściwej poradni psychologiczno-pedagogicznej o obniżeniu wymagań edukacyjnych (jeśli posiadasz)
  • orzeczenie właściwej poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego (jeśli posiadasz)
  • 1 zdjęcie legitymacyjne

Opłaty

Czesne miesięczne

259

we wszystkich klasach

Nie pobieramy opłaty wpisowej!